logo tekst

Nyhetsarkivet

MIL-GUTTER TIL GLIMTs TALENTSAMLING

Isak Bergh Nersund (13) og Henning Holand (12) er klar for Bodø/Glimts talentsamling 26-28 november.
Det er Salten Aqua og Bodø/Glimt som sammen er arrangører.
For øvrig er dette et samarbeid mellom Salten Aqua AS, Bodø/Glimt, Hålogaland Fotballkrets og Nordland Fotballkrets.

Oppmerksomhet
Guttene var innom og fikk noen vise ord med på veien av banksjef i Sparebank 1 Helgeland, Dag Hugo Heimstad.
Her fikk Henning og Isak også overrakt hver sin sekk fra banken. -Generalsponsor SpareBank 1 Helgeland er meget stolte over å ha slike unge talenter til å representere lokal utvikling, sa Heimstad. Noe vi i Mosjøen IL-Fotball stiller oss 100% bak.

Målvakt
Henning står i mål på MIL G-12, men har denne sesongen hospitert mye opp på vårt G-13 lag. Han gleder seg til talentsamlingen, men innrømmer at han er noe spent.
Henning er Liverpoolsupporter, og har Bayern Münchens keeper Manuel Peter Neuer som favorittspiller. Fotball er moro, og det er en spennende sport å både utøve og følge med på, synes MILs talentfulle 12-åring.

Midtbane
Isak er midtbanespiller på MILs G-13 lag, og har hospitert på G-14 hele sesongen. Han liker utfordringen med å spille mot eldre og bedre spillere. -Det at jeg får følt på et høyere nivå, vil utvikle meg til en bedre spiller. Men jeg spiller fotball fordi det er gøy, så ser jeg etter hvert hvor langt det vil ta meg, sier Isak.

Han er fan av Barcelona, og har Arsenals Martin Ødegård som favorittspiller.
Isak gelder seg, men er som Henning meget spent på talentsamlingen.

Vi ønsker gutta lykke til, dette blir en artig opplevelse!

dagenskamper2
medlemsfordeler